TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


4 posters

    >Dags att planera sommar semester i alperna....

    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av JanneB sön feb 10, 2013 9:29 pm

    Första alpveckan bokad, Saalbach Hinterglemm. Grymt mycket bra MTB leder.
    Andra veckan blir det en sväng upp till Hinertux med några dagars Glaciär skidåkning, ett par vandrarkängor kanske oxå får plats.

    Som sagt, den perfekta familjesemestern.
    Fler TC cyklister borde ha camp i typ Saalbach vecka 29-30 för otvunget MTBande och öl drickande.

    /J

    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 52
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty Sv: >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av kung Stalle mån feb 11, 2013 8:36 am

    JanneB skrev:Första alp veckan bo kad, Saal bach Hinter glemm. Grymt mycket bra MTB leder.
    And ra veckan blir det en sväng upp till Hine rtux med några dagars Glaciär skid åkning, ett par vandrar kängor kanske oxå får plats.

    Som sagt, den perfekta familje semestern.
    Fler TC cyklist er borde ha camp i typ Saal bach vecka 29-30 för otvunget MTB ande och öl drick ande.

    Det hade smugit in sig ett par stavfel som jag nu har rättat. ;-)

    Nämen, Janne... vad menar du egentligen att vi skall/borde göra?

    Stalle
    Eric S
    Eric S


    Antal inlägg : 417
    Age : 63
    Ort : Flysta
    Registration date : 09-01-17

    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty Sv: >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av Eric S mån feb 11, 2013 10:04 am

    Verkar kanonfint. Vi (familjen)har sen tidigare funderat på att bila ned i europa till sommaren. Är bara kroppen frisk hänger jag gärna i Saalbach v29-30.

    Eric
    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty Sv: >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av Luthman mån feb 11, 2013 10:07 am

    Mjä, boka och boka. Jag väntar tills det trillar ner något jobberbjudande på ett frilansreportage i ett ballt cykelland.
    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty Sv: >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av JanneB mån feb 11, 2013 1:54 pm

    Alltså, hela österrike är ju som en stor lekpark året runt och kanske speciellt på sommaren.
    Det hela är mer ett tips på bra semestermål för familjen och inte menat som en organiserad TC tur.

    Nilla och jag kommer lasta våra mtb's bak på bilen och första veckan är planerad i Saalbach, vandringskängor och pjäxor är också med.
    Yngsta dottern kommer ner med flyg andra veckan för hon vill med upp till Hintertux några dagar och klämma lite lagg. Denna vecka har jag inte bokat hotell ännu man det kanske blir MayrHofen då ( eller kvar i Saalbach)? Lite tuffare mtb där som kanske inte upskattas av alla i familjen
    Alternativa aktiviteter är ju vandring, eftermiddags häng vid hotellets pool eller spa ( om det regnar), kulturdag i Salzburg eller till Venedig. mm mm...

    Om det sen hänger att gäng TC åkare i samma by / hotell så blir det ju en del variations möjligheter till roliga (otvungena) aktiviteter och samkväm.


    /J


    Sponsored content


    >Dags att planera sommar semester i alperna.... Empty Sv: >Dags att planera sommar semester i alperna....

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön sep 29, 2024 5:36 am