TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


4 posters

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Vilma fre jun 08, 2012 1:57 pm

    Jag söker en väska som jag kan låna under midsommarhelgen. Här på TC reser man ju typ konstant och då är det kanske någon som har en gigantisk väska att låna ut?


    Kravet är att den skal vara hård och stor nog att min ram går ner. Ramen går dock att montera av svingen på vilket göra att den typ 80*60 eller vad de stora väskorna har för mått skulle kunna passa. Den får även gärna vara lätt då jag måste hålla mig under totalt 20 kg.



    Det är ingen idé att ni tippsar om cykelväskor då jag itne får ha med mig en sådan. Det måste vara en resväska. Möjligt att jag kan ta en pappkartong och klippa ner till mindre storlek men det är inte lika bra då jag måste övertala resebolaget att det inte är skrymmande:-)

    Eric S
    Eric S


    Antal inlägg : 417
    Age : 63
    Ort : Flysta
    Registration date : 09-01-17

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Eric S fre jun 08, 2012 2:04 pm

    spreja lite guldfärg på ramen , häng den runt halsen och säg nåt på gangstarap afro så kan det nog gå...........
    Det finns väl maxmått för vanliga resväskor på flyget, går väl knappast på ner ramen i en sådan?
    jag har en mjuk cykelväska
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Vilma fre jun 08, 2012 2:10 pm

    Hmm, det är kanske mått de går på. Jag fick för mig att de väskor som finns klarar kraven.

    En sån här lär nog fungera i varje fall.

    http://www.samsonite.se/bright-lite-diamond-spinner-82cm-31inch-turquoise/product-en.htm?or=9704260151&shs={031ff5a5-8ce1-44f2-b051-81f5c8963bef}


    easy22
    easy22


    Antal inlägg : 443
    Age : 104
    Ort : åkersberga
    Registration date : 11-11-29

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av easy22 mån jun 11, 2012 2:08 pm

    har också en gigantisk mjuk väska, men den lär väl inte hjälpa, då den går in under epitetet "cykelväska" En hård väska inklusive cykeln kan du glömma att få in under 20kg...tyvärr.
    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Luthman mån jun 11, 2012 2:14 pm

    Då skulle du ha en Ibis Tranny. Verkar vara den perfekta resemonkeybajken.
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Vilma mån jun 11, 2012 2:14 pm

    easy22 skrev:har också en gigantisk mjuk väska, men den lär väl inte hjälpa, då den går in under epitetet "cykelväska" En hård väska inklusive cykeln kan du glömma att få in under 20kg...tyvärr.

    Hur tänker du nu? Väskan på bilden väger 5,1 kg. Cykel tio kg. Nu skall dessutom hjulen bort. Men under 20 kg är verkligen inget problem:-)

    Ser ut som att vi kanske har en lösning dock.

    Sponsored content


    Stor resväska, riktigt stor alltså:-) Empty Sv: Stor resväska, riktigt stor alltså:-)

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: mån sep 30, 2024 11:31 pm