TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


5 posters

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av Luthman tis maj 29, 2012 11:14 am

    Jag och Maria tänkte oss att cykla till Sigtuna i helgen, ta en fika och sen åka hem igen. Någon som har tips om hur man cyklar dit utan att hamna på vältrafikerade vägar?
    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av JanneB tis maj 29, 2012 11:46 am

    Glöm Sigtuna om ni vill ha en "bilfri" cykeltur.
    Upp till Arlanda funkar det bra men sen är det inget kul.

    Varför inte en metropol som Rimbo, eller en bit till och ta sig till Norrtälje upp genom Vallentuna. Det blir garanterat bilfritt.

    /J
    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av Freddan tis maj 29, 2012 1:00 pm

    Men så här då:

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Karta

    Med reservation för vägkvalitet (är nog lite grusväg), sista biten till Sigtuna och för att jag aldrig cyklat till Sigtuna. =) Men ni kör väl på CX:ar?
    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av Luthman tis maj 29, 2012 1:25 pm

    Det var den vägen jag funderade på, men var inte riktigt säker på hur den var att trampa.

    Jo vi kör ju CX, Maria har slängt på dyrhjul och findäck, men lite grus dör de väl inte av.
    Billy
    Billy


    Antal inlägg : 360
    Age : 70
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-19

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av Billy tis maj 29, 2012 4:47 pm

    Vallentuna-Lindholmen-Markim-Vaxtuna-Lunda-Stora Söderby-Herresta-Åsby-Odensala-Märsta-Sigtuna,
    ca 7 mil.
    mtb
    mtb


    Antal inlägg : 779
    Age : 68
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av mtb tis maj 29, 2012 11:06 pm


    Sponsored content


    Bra väg för landsvägscykling till sigtuna? Empty Sv: Bra väg för landsvägscykling till sigtuna?

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön sep 29, 2024 1:02 am