TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


4 posters

    söndag 17/7

    Eric S
    Eric S


    Antal inlägg : 417
    Age : 63
    Ort : Flysta
    Registration date : 09-01-17

    söndag 17/7 Empty söndag 17/7

    Inlägg av Eric S lör jul 16, 2011 4:22 pm

    Någon söndagscykling?
    Snyggve
    Snyggve


    Antal inlägg : 733
    Registration date : 09-01-18

    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av Snyggve lör jul 16, 2011 5:44 pm

    Jag drar och fiskar istället! Cool
    mtb
    mtb


    Antal inlägg : 779
    Age : 68
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av mtb lör jul 16, 2011 10:48 pm

    Tjoho!
    Hemma!
    Cyklar!
    Snyggve
    Snyggve


    Antal inlägg : 733
    Registration date : 09-01-18

    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av Snyggve sön jul 17, 2011 7:01 pm

    Blev det något eller?
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 52
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av kung Stalle sön jul 17, 2011 8:42 pm

    Jorå... det blev hojjat av. Jag rymmde hemmifrån typ tjugo i tio så jag han avverka BB-skogen och en bit av Uthammra innan jag rullade ner till Tjompen. Eric och Bettan var där och det surrades i en halvtimma innan vi kom iväg.
    Vi körde lite alternativa varianter i Uthammra och innan vi avslutade med en komplett SS2:a. (Jag var såååå nära att sätta det inledande kruxet på "Förnedringen", nästa gång sitter den).
    Sen vare vidare som vanligt och nu började jag bli varm i kläderna så nu fick gubbarna ta i ifrån tårna. Lång förning från Johans hage ända upp på Löttingekullen utan att stå å tjaffsa. Sen valde vi att köra gula ner från Löttingekullen men den börjar bli igenväxt och jag for över styret och Tom svor. Freddan ringer och möter oss vid Hästkrossen vid foten på Stalles Gula. Vi drar vidare och nu blire hets igen när jag skall försöka tvåla till Freddan. Det går inte riktigt (än).
    Vidare norrut över Roslagsleden och där är det helt torrt vilket bara händer en gång om året typ. Nu börjar jag och Freddan få vänta länge på Tom och Eric...
    Mot Villes dike och längst ner är det 1½ meter högt gräs och nu kan man ju köra över spången som ingenting. Lång förning från Gävsjövägen och återsamling vid Sjöbodabackes topp. Freddan och jag drar åt vårt håll och Eric och Tom åt sitt men Freddan och jag kör ikapp gubbarna bakom Hemvärnsstugan.
    Freddan och jag avslutar med Hellasstigen, Crosstigen och slingan i Karlbergsskogen.

    Bra skit!

    Stalle
    mtb
    mtb


    Antal inlägg : 779
    Age : 68
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av mtb sön jul 17, 2011 9:28 pm

    Alltså nu kan det avslöjas!! Stalle en riktig materiallirare. Klart som tusan att det går fortare, han har ju en 29tummare. Det kan ju vem som helst räkna ut att hans hjul behöver ju inte rulla lika många varv som mina. Rena fusket. Hörde dessutom att han och Freddan viskade om nån elhybrid från Scott. Ur led är tiden!!

    Sponsored content


    söndag 17/7 Empty Sv: söndag 17/7

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: ons jun 26, 2024 4:13 pm