TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


+2
kung Stalle
Freddan
6 posters

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Freddan mån okt 19, 2009 10:22 am

    Mäh, nu trodde ni att jag tänkte skriva om en cykeltur va? Fel, fel,fel!
    Jag vill veta om några hojande igår och i så fall:

    - Var det koolt?
    - Dog nån?
    - Vem vann?
    - Vad gick söder?
    - Övrigt

    albino
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 53
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av kung Stalle mån okt 19, 2009 11:18 am

    - Var det koolt?
    Ja det får man väl lov att säga. Vi började med området kring hemvärnsstugan (kallas det Sjöboda?) och dammade av de nya stigarna där. Tom var på värsta trickhumöret och körde session på varenda knix som han fegade på. Å satte allt! Sen blev det Villes dike och vidare söderut. Billy avvek på Arningeleden och Tom och jag fullföljde (nästan) varvet upp längs Vallentunasjön. Långt blev det med andra ord...

    - Dog nån?
    Ingen dog men Billy var sliten och jag var jääävligt trött när vi var klara vid Lovisedal.

    - Vem vann?
    Dött lopp mellan Tom och mig. Jag var nog snabbare men hade vi kört en mil till så hade jag bonkat fett.

    - Vad gick söder?
    Inte en endaste grejj även om jag, på slutet vurpa och landade på min kamera. Men den höll mirakulöst (bilder kommer).

    - Övrigt
    Vi pratade väldigt mycket och Tom och Billy tycker jag skall bli brandman (bland annat). Vi saknade er andra!

    Stalle
    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Freddan mån okt 19, 2009 11:37 am

    Koolt!
    Själv trodde jag att det var höststädning, vilket det inte var men det kom jag på en anings för sent, det är nästa helg... =(

    /F
    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av JanneB mån okt 19, 2009 1:52 pm

    Softade lite efter förra veckans förkylning, måste vara frisk och hel på lördag så att jag får se lite roslagsskog.
    Tog i alla med mig Gunilla ut och körde Roslagsleden Täby - Danderyd i lugnt tempo. Super nöjd med nya mina nya Conti MK 2,4. grymt grepp.
    Kroppen känndes skit.

    Tom, Billy, ( eller någon annan för den delen) skall ni med till Grovsta på lördag morgon?
    yr.no lover än så länge kaftigt regn, så det blir i all fall en dag att komma ihåg.....

    /J
    bjorre
    bjorre


    Antal inlägg : 402
    Age : 50
    Ort : Sollentuna
    Registration date : 09-01-19

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av bjorre mån okt 19, 2009 2:05 pm

    Tom, Billy, ( eller någon annan för den delen) skall ni med till Grovsta på lördag morgon?
    yr.no lover än så länge kaftigt regn, så det blir i all fall en dag att komma ihåg.....

    /J

    Jag skall till Grovsta på lördag Cool
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Vilma mån okt 19, 2009 7:05 pm

    Jag sladdade runt ursvik med johan och hans nya lätt FS hoj:)

    Cooooolt somfå.
    Ricky
    Ricky


    Antal inlägg : 106
    Registration date : 09-01-18

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Ricky mån okt 19, 2009 9:05 pm

    Lördagens tur : http://www.vck.nu/forum1/viewtopic.php?id=1565
    Söndagens tur: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1264198/1265871#msg-1265871

    Janne bra val av däck sitter bak på min cykel också riktigt bra fäste :-)

    Hur tar du dig upp Janne ?
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 53
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av kung Stalle mån okt 19, 2009 10:17 pm

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Tom
    Tom gör omtag.

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Cykla
    Gu så våckert!

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Amatuer
    Gör om, gör rätt!

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Tom2
    Så ja!

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Billy
    Billy gör rätt från början.

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Tombilly
    En fantastisk dag för en luftlandsättning!

    Stalle


    Senast ändrad av kung Stalle den lör nov 07, 2009 1:10 pm, ändrad totalt 1 gång
    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Freddan tis okt 20, 2009 7:06 am

    Schysst hoj Billy! Är den grym? =)

    Ser grymt fint ut, fan nu blev jag cykelsugen...igen...
    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av JanneB tis okt 20, 2009 11:31 am

    Ricky,

    Har inte tänkt så mycket på transport till Grovsta ännu. Fokus ligger på att bli frisk till på lördag. Har kört lite lätta pass men det känns inte hundra direkt.

    Är du solo eller? Min plan var att fråga min fru riktigt snällt, hjälper inte det så tar jag bil själv och lämnar den i Grovsta. Ja, jag tänkte ju i alla fall hämta upp den dagen efter, man får ju inte slänga BMWs i naturen som bekant.

    Har också några polare som skall köra en fegis variant med start från Domarudden, blir dom diskade eller?

    /J
    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Freddan tis okt 20, 2009 12:05 pm

    Jag blir bara mer och mer övertygad om att vi bara behöver en enda jätte-tråd med allt i här på forumet.
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 53
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av kung Stalle tis okt 20, 2009 12:38 pm

    Freddan skrev:Schysst hoj Billy! Är den grym? =)

    Man får ju grymt mycket för pengarna numera. Och när det dessutom är 30% rabatt så ere ju nästan gratis. Elixir-bromsar, Recon med alurör och alla inställningsmöjligheter och med de nya feta bussningarna, hjul med alunipplar och sen bra S-lizedkomponenter. Det är ju ekonomiskt självmord att plocka ihop själv.

    Stalle
    JanneB
    JanneB


    Antal inlägg : 780
    Age : 63
    Ort : Täby
    Registration date : 09-01-18

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av JanneB tis okt 20, 2009 1:47 pm

    Håller med Freddan, En jätte-tråd kommer att lösa alla problem.

    /J
    Ricky
    Ricky


    Antal inlägg : 106
    Registration date : 09-01-18

    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Ricky tis okt 20, 2009 8:47 pm

    Jag trodde redan att vi hade bestämt att vi från och med nu bara ska använda denna tråd och skriva i :-)
    Janne klart dom blir diskade, domarudden det är bitchriden
    jag försöker få plats i en stor bil jag raggar plats åt dig med om hon skall köra.

    Billy glömde säga det GRYYYYYYYM cykel grattis på rej nu blir du sanbbare

    Sponsored content


    RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!] Empty Sv: RR Söndagen 18/10 [Nu med bilder!]

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön okt 06, 2024 8:30 pm