TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


3 posters

    Törnskogen Enduro

    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Törnskogen Enduro Empty Törnskogen Enduro

    Inlägg av Vilma lör jan 02, 2016 9:07 am

    Var och gick i Törnskogen igår. Den lilla biten söder om gustavsbergsleden, den där vi har vår blåa.

    Det finns duktigt mycket enduro prylar där, hela skogen lutar och det är fullständigt proppfullt av klippor, stenkistor, branter och klurigheter.

    Skogen är i princip helt torr och väldigt öppen i jämförelse med stora törnskogen. Nackdelen är att det är lite klurigt att cykla upp till alla starter.


    Men har ni långtråkigt någon dag och inte är rädda för att puscha lite så är mitt tipps att ni hänger lite där. Trotts att skogen är väldigt liten har jag fortfarande inte koll på ens nästan allt.




    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 52
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    Törnskogen Enduro Empty Sv: Törnskogen Enduro

    Inlägg av kung Stalle lör jan 02, 2016 2:21 pm

    Jag vet inte riktigt vart du menar men det låter ju fint. Nån gång i vår skall vi säkert få till "expedition Sollentuna" :-)

    Stalle
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Törnskogen Enduro Empty Sv: Törnskogen Enduro

    Inlägg av Vilma sön jan 03, 2016 3:43 pm

    Just denna runda får ni nog ta utan mig då det blir mycket puschande och letande. Men kan visa på karta framöver!

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Törnskogen Enduro Empty Sv: Törnskogen Enduro

    Inlägg av Luthman mån jan 04, 2016 8:01 pm

    Kollade kartan och fattar var du menar. Det verkar vara ett litet område. Vill man ha en större runda kan man ju hålla sig kring sjökanten ty där lutar detju nerför. Jag blev sugen på att fara dit när snön försvinner.
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Törnskogen Enduro Empty Sv: Törnskogen Enduro

    Inlägg av Vilma mån jan 04, 2016 8:07 pm

    Det jag pekar på är mycket mera öppet och torrare som sagt. Och inte för stort för en endagsaktivitet.

    Andra skogen är oxå bra men kräver mycket mer tid för att få koll på. Inte lika lätt att lägga egna linjer heller då det är mycket tätare.

    Den lilla är bättre.

    Sponsored content


    Törnskogen Enduro Empty Sv: Törnskogen Enduro

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön sep 29, 2024 3:20 pm