TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


+5
Freddan
Henrik K
Vilma
Luthman
bjorn a
9 posters

    Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Vilma tis aug 18, 2015 2:34 pm

    Är inte alla cyklar världens bästa?
    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Luthman tis aug 18, 2015 2:38 pm

    Nej, bara specialized.
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Vilma tis aug 18, 2015 2:45 pm

    Ahhh, typiskt.

    Ser ut att kosta typ under 30 utan kompispris. Finns alternativ om man inte vill ha världens bästa.

    avatar
    Robwah


    Antal inlägg : 39
    Registration date : 14-04-14

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Robwah tis aug 18, 2015 4:22 pm

    [quote="Vilma"]Ahhh, typiskt.

    Ser ut att kosta typ under 30 utan kompispris. Finns alternativ om man inte vill ha världens bästa.

    Vad är alternativen mot världens bästa?? Very Happy Very Happy Very Happy

    Vill gärna ha så smidiga eventuella garantiärenden som möjligt och inget skickande runt halva europa!!



    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Vilma tis aug 18, 2015 8:19 pm

    Som sagt, inte världens bästa. Men den får rätt ok kritik tydligen. Googla gärna runt och läs:-)
    http://www.cyclecomponents.com/ibi0302-ibis-mojo-hd3-special-blend-mountainbike-the-green-machine-18-5.html?___store=sek_svenska&nosto=nosto-page-search1

    Den kan jag nog fixa för 30 åt dig.

    Spechen har finare dämpare om det sitter en pike på. Dock har Ibisen lyxigare ram. Brors kompletta cykel vägde ganska precis 12.0 kg med dropper i typ orginalkit(ingen framväxel) men med pedaler. Det är väl rätt bra?

    Sen finns ju lillebror ripley, numera i en mer vallentunatrendig geometri. Jag tycker ju själv kanske det är mer för sthlmskogarna men båda trampar på väldigt fint.


    Men jag är ju lite ibisfierad. Finns säkert mycket mer. Och spechen är absolut inte fel att välja.

    Och självklart cyklar man så här på en Ibis...
    http://reviews.mtbr.com/video-ibis-hypes-hd3-with-awesome-jeff-kendall-weed-edit

    avatar
    Robwah


    Antal inlägg : 39
    Registration date : 14-04-14

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Robwah ons aug 19, 2015 11:46 pm

    [quote="Vilma"]Som sagt, inte världens bästa. Men den får rätt ok kritik tydligen. Googla gärna runt och läs:-)
    http://www.cyclecomponents.com/ibi0302-ibis-mojo-hd3-special-blend-mountainbike-the-green-machine-18-5.html?___store=sek_svenska&nosto=nosto-page-search1

    Den kan jag nog fixa för 30 åt dig.

    Spechen har finare dämpare om det sitter en pike på. Dock har Ibisen lyxigare ram. Brors kompletta cykel vägde ganska precis 12.0 kg med dropper i typ orginalkit(ingen framväxel) men med pedaler. Det är väl rätt bra?

    Sen finns ju lillebror ripley, numera i en mer vallentunatrendig geometri. Jag tycker ju själv kanske det är mer för sthlmskogarna men båda trampar på väldigt fint.


    Men jag är ju lite ibisfierad. Finns säkert mycket mer. Och spechen är absolut inte fel att välja.

    Och självklart cyklar man så här på en Ibis...
    http://reviews.mtbr.com/video-ibis-hypes-hd3-with-awesome-jeff-kendall-weed-edit

    Tack för infon, ska kolla runt lite mer om det är någon annan som har ett sjukt bra stallltips så hit me!!
    Just nu är min canyon nerve begravd någonstans på ss2 löttingekullen, tillsammans med en en del av min högra axel!!!
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 52
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av kung Stalle tor aug 20, 2015 9:24 am

    Hårda bud i Vallentuna. Snart är det fler trasiga cyklar och cyklister än hela.

    Stalle
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Vilma tor aug 20, 2015 9:33 am

    Ni får börja med xc och sluta upp med det där helt livsfarliga trendurtramset:-)
    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Luthman tor aug 20, 2015 11:22 am

    Kullen ger och kullen tar.
    avatar
    Robwah


    Antal inlägg : 39
    Registration date : 14-04-14

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Robwah tor aug 20, 2015 12:06 pm

    Ingen kommer ihåg en fegis Smile Smile
    kung Stalle
    kung Stalle


    Antal inlägg : 2671
    Age : 52
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 09-01-17

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av kung Stalle tor aug 20, 2015 12:24 pm

    Jo, om man är helt sjukt jävla feg så kan man bli ihågkommen för det åxå. :-)
    bjorn a
    bjorn a


    Antal inlägg : 110
    Age : 48
    Ort : Vallentuna
    Registration date : 14-06-17

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av bjorn a tor aug 20, 2015 7:12 pm

    haha Basketball +1
    avatar
    Robwah


    Antal inlägg : 39
    Registration date : 14-04-14

    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Robwah tor aug 20, 2015 10:51 pm

    HaHa cheers cheers cheers

    Sponsored content


    Vilken ram m.m. ska jag köpa? - Sida 4 Empty Sv: Vilken ram m.m. ska jag köpa?

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön sep 29, 2024 11:23 am