TOMS Cyklister

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
TOMS Cyklister

Vi pratar cykling, stigar och turer.


3 posters

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Luthman mån apr 09, 2012 12:03 pm

    Har försökt hitta ett ersättningshandtag till min elixir 4, då det är lite sladdrigt sen en omkulldruttning. men det verkar svårt att få tag i som reservdel, hittar bara dyra avidhandtag som kostar lika mkt som handtag och ok skulle kosta annars. Ska jag behöva gå till en fysisk butik eller finns det att beställa på intörnätt?
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Vilma mån apr 09, 2012 3:33 pm

    Kolla vad som strular med handtaget ditt och försök få tag på resevrdelar. Månag butiker har ju prylar som ligger.


    Du har troligen kört av justeringskurven som jag gjorde. blev rätt sladrigt efter det.

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Luthman mån apr 09, 2012 4:02 pm

    får kolla upp det. fast jag tror att jag vet vad som är galet. det är själva handtaget som böjdes och när jag böjde tillbaka det så tror jag att det liksom smalnades av på mitten och därför sladdrar det lite i infästningen. kanske räcker med ett nytt handtag då.....

    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Vilma ons apr 11, 2012 9:46 am

    Såg den hrä när jag kollade nyheter på cc idag.
    http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=AVI0385&avd=

    Säkert itne den du skal ha. men hitta art: via spärnskiss på sram hemsida så lägger garanterat CC elelr annan lämplig butik upp prylarna omgående.

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Luthman ons apr 11, 2012 11:36 am

    Såg att CC även hade lösa handtag till Elixir, så jag ska montera bort mitt och se om det bara är själva levern som är buckad.

    Kan man montera bort bara själva handtaget utan att behöva demontera något annat. Jag menar, man drar inte ut kolven eller nåt annat dumt då så att man måste lufta skiten och hålla på och kladda med olja samtidigt?
    Vilma
    Vilma


    Antal inlägg : 1304
    Registration date : 09-01-19

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Vilma ons apr 11, 2012 11:37 am

    Luthman skrev:Såg att CC även hade lösa handtag till Elixir, så jag ska montera bort mitt och se om det bara är själva levern som är buckad.

    Kan man montera bort bara själva handtaget utan att behöva demontera något annat. Jag menar, man drar inte ut kolven eller nåt annat dumt då så att man måste lufta skiten och hålla på och kladda med olja samtidigt?

    Det går att bara montera bort handtaget.

    Luthman
    Luthman


    Antal inlägg : 1569
    Age : 40
    Ort : Bällstalund(tror jag)
    Registration date : 11-11-12

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Luthman ons apr 11, 2012 11:38 am

    Bra d får jag ge mig på det någon dag när det känns lämpligt. Tack för info.
    Freddan
    Freddan


    Antal inlägg : 1570
    Registration date : 09-01-17

    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Freddan ons apr 11, 2012 11:38 am

    RTFM! =)

    På mina Josiga Sjuor går det att byta handtag utan att kladda ner sig eller dra ut nåt, mer än handtaget och därtill hörande saker.

    Sponsored content


    Kan man inte köpa lösa bromshandtag? Empty Sv: Kan man inte köpa lösa bromshandtag?

    Inlägg av Sponsored content


      Aktuell tid och datum: sön sep 29, 2024 5:29 pm